Als uitzwaaimodel werd hij aangekondigd en nu is hij er dan officieel, de Audi TT-RS Plus gooit 20 pk extra bij het vermogen van de TT-RS. Daarmee komt de Audi uit op 360 pk, vergezeld van 465 Nm (+15 Nm). In 4,2 seconden bliksemt het ding van 0 naar 100 km/u (S-Tronic, de manuele doet het in 4,4s), terwijl de top elektronisch begrensd is op 280 km/u.
De wagen krijgt een eigen kofferspoiler, gepolijste single-frame grille en dikke 19 inch Rotor-velgen, die we onder andere op de RS3 ook al tegenkwamen.RS Plus logo's worden her en der rondgestrooid, zo vind je er op de tellerpartij en op de versnellingspook. Verder herken je hem ook aan de spiegelkappen in CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) en de zwarte uitlaateindes. Het gemiddeld verbruik van de 2.5 vijfcilinder ligt rond de 8,5 liter per 100 km volgens Audi. Audi geeft de wagen een High Performance remsysteem mee.
Op het salon van Genève zal de wagen door het grote publiek te bewonderen zijn. Duitse prijzen liggen tussen de 60.650 euro (TT-RS Plus coupé, manueel) en 65.650 euro (TT-RS Plus Roadster, S Tronic).
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 12 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 15 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 18 uur geleden