Als een ware primeur voor Das Haus is het allereerste Fuel-cell voertuig gelanceerd. Het is een B-klasse geworden die als B-klasse F-cell in de catalogus zal verschijnen. Het model zou qua prestaties hetzelfde niveau moeten halen als een klassieke 2.0-liter benzine, maar zou daar slechts een fractie van het verbruik voor in de plaats vragen. Mercedes claimt dat de B-klasse F-cell slechts 2.8 liter benzine per 100 km zou verbruiken wat echt een absolute recordwaarde zou zijn in die klasse. Daarenboven bedraagt de schadelijke uitstoot natuurlijk 0.0 g CO²/km. Onder de motorkap ligt een electromotor die 134pk en 290Nm levert. Het rijbereik zou zo'n 400km bedragen en de tank terug vullen met waterstof zou slechts drie minuten in beslag nemen.
Naast de Fuel-Cell werd er ook een elektromotor voorzien. Die zou het moeten overnemen indien de waterstof op is. Die elektromotor laadt zich op via de ondertussen wel gekende 'regeneratie'-techniek. Tijdens het remmen wordt de daarbij vrij gekomen energie opgeslagen.
Veilig mag je je in deze Fuel Cell eveneens zeker voelen. Met 30 crash tests op het programma zal hij zéker goed genoeg zijn voor onze Europese markten.
Veel nieuwe technieken en primeurs dus. Mercedes wil faam maken en dat wil ze zo goed mogelijk doen. “2009 is the year in which we are establishing further milestones where sustainable mobility is concerned. The B-Class F-cell is taking on a pioneering role as the world’s first fuel cell powered automobile to be produced under series production conditions.”
via autocar
Als een ware primeur voor Das Haus is het allereerste Fuel-cell voertuig gelanceerd. Het is een B-klasse geworden die als B-klasse F-cell in de catalogus zal verschijnen. Het model zou qua prestaties hetzelfde niveau moeten halen als een klassieke 2.0-liter benzine, maar zou daar slechts een fractie van het verbruik voor in de plaats vragen. Mercedes claimt dat de B-klasse F-cell slechts 2.8 liter benzine per 100 km zou verbruiken wat echt een absolute recordwaarde zou zijn in die klasse. Daarenboven bedraagt de schadelijke uitstoot natuurlijk 0.0 g CO²/km. Onder de motorkap ligt een electromotor die 134pk en 290Nm levert. Het rijbereik zou zo'n 400km bedragen en de tank terug vullen met waterstof zou slechts drie minuten in beslag nemen.
Naast de Fuel-Cell werd er ook een elektromotor voorzien. Die zou het moeten overnemen indien de waterstof op is. Die elektromotor laadt zich op via de ondertussen wel gekende 'regeneratie'-techniek. Tijdens het remmen wordt de daarbij vrij gekomen energie opgeslagen.
Veilig mag je je in deze Fuel Cell eveneens zeker voelen. Met 30 crash tests op het programma zal hij zéker goed genoeg zijn voor onze Europese markten.
Veel nieuwe technieken en primeurs dus. Mercedes wil faam maken en dat wil ze zo goed mogelijk doen. “2009 is the year in which we are establishing further milestones where sustainable mobility is concerned. The B-Class F-cell is taking on a pioneering role as the world’s first fuel cell powered automobile to be produced under series production conditions.”
via autocar
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 15 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden