Collega Pieter zat vorige maand een beetje fout met de voorspelling dat de negatieve groei in de top3 omgebogen zou worden. Volkswagen, Peugeot en Renault spelen dan wel haasje-over, alledrie de merken laten een mindere verkoop optekenen dan dezelfde periode vorig jaar. Citroën zakt een plaatsje ten voordele van Ford, BMW verkocht in de voorbije maand minder dan Audi. Ook Honda, Suzuki en Toyota hebben last van een min-teken voor hun groeicijfer, een uitloper van de aardbeving in Japan? Ssangyong laat dan weer een fikse stijging optekenen, van zeven naar dertig verkochte exemplaren, vorige maand waren er dat nog dertien.
Voor het geval je je rekenmachine niet bij de hand hebt: in juni 2011 werden 48.353 nieuwe inschrijvingen geregistreerd, dat is 10,25 procent minder dan in juni 2010. Febiac zelf verklaart dat door het mindere aantal werkdagen in juni 2011 tegenover juni 2010 en stelt dat de markt blijft groeien tegenover de recordcijfers van vorig jaar.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 11 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 12 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 21 uur geleden