Gisteren gaf Honda ons op de valreep nog wat beelden van de nieuwe Civic. De negende generatie is een beetje een evolutie van de vorige, die dan weer revolutionair verschilde van zijn voorganger. Wie echt wil, kan gaan denken dat de vorige generatie Civic en de Insight wat te dicht bij elkaar hebben gestaan. Honda biedt 'm alvast aan met een 2.2 i-DTEC dieselmotor, of een 1.8 of 1.4 benzinemotor. De eerste is goed voor 150 pk (verbruik 4,2l/100 km), de andere geven respectievelijk 142 pk (5,8l/100 km) en 100 pk (5,4l/100 km) vrij.
De Civic 2.2 i-DTEC is met zijn 110 g/km CO2 per km goed voor een overheidspremie van 3 procent (voor zo lang het nog duurt).
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden