Live in Genève: Opel Cascada

Opel Cascada

Tussen al het supercar geweld door stellen we deze knappe verschijning voor. De Cascada is Opels niet-Astra Cabrio. We begrijpen nu waarom Opel dit zo graag duidelijk maakt. De Cascada is een strakke verschijning die zeer zacht is aan het oog. Lelijk kan je de wagen echt niet noemen.

Zowel van binnen en van buiten is het een geslaagd product. Mooie aansluitende lijnen, niet te veel fantasie en een luxe gevoel. Sinds de Insignia is Opel er sterk op vooruit gegaan. Iets wat de Cascada alleen maar bevestigd.

Met 4,70 meter is hij 20 cm langer dan de Astra Cabrio. Een forse groei! Goed nieuws is dat Opel, net zoals veel premium merken terugkeert naar een stoffen kap in plaats van het tegenwoordig standaard metalen wegklap-dak. Niet alleen is er grote plaatsbesparing in de koffer maar ziet de wagen er gewoon ook een stuk meer "cabrio" uit in plaats van een mismaakte coupé.

Opel Cascada

Het interieur is een mix van de Astra en de Insignia al krijgt het geheel toch een eigen look. De middenconsole heeft wel een overdaad aan knopjes. De stoelen zijn door Aktion Gesunder Rücken e.V (Een groep van ergonomie-experten) gekeurd en helpen effectief tegen de rugpijn. Een extra plus voor deze cruiser.

Voor een stoffen dakje gaat het helaas maar traag open en dicht. 17 seconden is niet niets. Maar dat vergeten we graag met de 280 liter vrije ruimte je dan nog hebt in de koffer. Doe je het dak terug dicht - het blijft België natuurlijk - dan heb je nog een dikke 70 liter erbij. Die koffer heeft trouwens extra lichten gekregen. Wettelijk is het verplicht om altijd de lichten van een wagen te kunnen zijn. Door de breed openende achterklep plaats Opel - Net zoals bij de Insignia - lichten "in" de koffer. Wel spijtig dat ze niet hetzelfde design krijgen als de "echte" achterlichten".

Opel Cascada

Motoren? Een nieuwe 1.6 SIDI Turbomotor. Voor de Cascada mag het ietsje meer zijn, 170 pk om precies te zijn. Wil je wat minder turbo kracht dan is de 140 pk turbobenzine. De old but good 2.0 CDTI met 165 pk is trouwens ook nog verkrijgbaar. Een OPC-variant is op dit moment uitgesloten. vierwielaandrijving zit ook niet in de pijplijn.

De Opel is voorzien van HiPerStrut-voorwielophanging. Deze kennen we van in de Astra GTC en Insignia. Dit in combinatie met een stijvere carrosserie en FlexRide systeem belooft dit een leuke driverscar te worden!

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws