Audi opent aanval op BMW

Audi VS BMW

Audi dingt openlijk naar het kroontje in de wereld der premiumwagens. Om deze wens kracht bij te zetten, en om aartsrivaal BMW van het ereschavot te krijgen, pompt Audi de komende vier jaar zo'n dertien miljard euro in fabrieken, modellen en technologie.

Audi was vorige maand blijkbaar niet gelukkig toen bekend werd gemaakt dat BMW zomaar eventjes 22 procent meer wagens verkocht in november tegenover dezelfde maand in 2011. Audi moest het in november doen met "maar" een stijging van 5,7 procent tegenover het jaar voordien. Toen Mercedes ook nog eens pochte met een stijging van 11 procent in november - waarvoor, naar alle waarschijnlijkheid, dank nieuwe A-klasse - liep de spreekwoordelijke premiumemmer over.

“We zullen grote sommen geld blijven investeren om de groeistrategie voort te kunnen zetten”, legt financieel directeur Axel Strotbek uit. “Het uitbreiden van de hoeveelheid productieplaatsen is daar een belangrijk onderdeel van”.

Het overgrote deel van het bedrag (10,5 miljard) zal geïnvesteerd worden in nieuwe modellen, lichtgewicht constructies en elektrische aandrijflijnen. Het overige bedrag wordt geïnvesteerd in nieuwe fabrieken in China, Hongarije en Mexico.
Met deze investeringen hoopt Audi tegen 2020 jaarlijks minimaal twee miljoen auto's te verkopen (dit jaar zitten ze nog rond een 1,44 miljoen) en de titel van Number one premium brand in the world naar zich toe te trekken.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Dequal 01:32
afbeelding van Dequal

Die foto is net wel fake. Enkel dat bord heel links en in het midden is echt en die waren inderdaad wel op elkaar ingespeeld, maar die op deze foto dus niet.

"Your move, BMW."
"Checkmate." aldus BMW.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws