![Lotus Exige S Roadster is officieel Lotus Exige S Roadster is officieel](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/lotus/anderefotos/lotusexigeroadsters-3.jpg?itok=PX7rYBUh)
Het weer mag er dan wil niet toe uitnodigen, Lotus stelt haar Exige S Roadster voor. Ideaal vervoer voor een heerlijke roadtrip.
Het belangrijkste eerst. Deze Exige S roadster weegt 1.166 kilogram en is daarmee tien kilogram lichter dan de coupé. Opvallend, want hoewel de softtop ongetwijfeld minder zwaar is een harde constructie, zorgen de broodnodige verstevigingen bij een cabrio vaak voor extra gewicht. Maar blijkbaar niet bij deze Exige S Roadster.
![Lotus Exige S Roadster officieel (2013) Lotus Exige S Roadster officieel (2013)](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/merken/lotus/anderefotos/lotusexigeroadsters-5.jpg)
Onder de kap zit de 3.5 V6 met 350 pk en 400 Nm dat gekoppeld werd aan een manuele zesbak. Mocht er voldoende vraag zijn, wordt er ook een automaat in gelepeld met flippers achter het stuur.
Het totale vermogen komt op 7.000 rpm volledig vrij, het volledige koppel is vanaf 4500 rpm beschikbaar. Met die cijfers sprint hij naar 100 kilometer per uur in exact vier seconden. De topsnelheid ligt op 233 km/u. Op papier zou de roadster 10,1 liter per 100 km verbruiken. De CO2-uitstoot komt met 236 g/km allicht niet in de top tien zuinigste cabrio's. Maar goed, die top tien kan ook geen 3,33 kilogram per pk voorleggen.
In Europa zal die exclusief BTW 55.378 euro kosten.
Recente reacties
Bedek je ogen: Dit is nieuwe Toyota Alphard (2023)
Inderdaad, met stuur links zou ik hem zeker bestellen in België. Hier in Maleisië rijden er echt...
Door Bart 2 dagen geleden
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Europa heeft niet veel keuze. China schermt voor bepaalde strategische sectoren zijn markten af,...
Door GLENN 2 dagen geleden
Dit zijn de populairste EV's van België (ook particulier)
Alsof België een referentie is wat betreft EV verkoop. Veel te klein land om representatief te zijn...
Door Jos D. 2 dagen geleden
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Persoonlijk vind ik het een lastige. Europese merken vertragen de overschakeling en melken de...
Door JL 2 dagen geleden