Heb jij er ook moeite mee om de 3 Reeks, 5 Reeks en 7 Reeks van elkaar te onderscheiden? Dan ben je niet alleen, want zelfs BMW heeft er problemen mee. Daarom beloven ze dat de toekomstige generaties, op designvlak, terug meer op zichzelf zullen staan.
'We willen dat elk model zijn eigen unieke wereld heeft.' Daarmee pakte Karim Habib, BMW brand design director, uit tegen Autocar in een interview. 'We moeten ze van elkaar lostrekken als we de exclusiviteit willen behouden. Dat is nodig als we jaarlijks 2 miljoen wagens verkopen', aldus Habib.
Hoe ze dat in de praktijk gaan realiseren? Door elk model zijn eigen front te geven. Een voorbeeld daarvan is het gebruik van LED-technologie. Zo zou de opkomende 7 Reeks gebruik maken van een nieuwe generatie met zeer smalle LED-lichten. Daardoor zouden de neusgaten - excuseer, de niertjes - vooraan nog wat kunnen groeien. Of de nieuwe generatie 5 Reeks (voor 2016) LED-lichten zal krijgen zal afhangen van hoe de technologie evolueert (lees: het prijskaartje). Binnenkort dus terug meer onderlinge verschillen. Een evolutie die we enkel maar kunnen toejuichen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 19 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 19 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 22 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 1 dag geleden