Op hetzelfde moment dat Audi de 1.0 driecilinder TSI in de gefacelifte A1 aankondigt, krijgt de Volkswagen Polo dezelfde motorisatie in zijn 'BlueMotion'-gamma. Bijna tegelijk krijgt ook de Beetle een update voor het motorenaanbod.
Ook een first dus voor Volkswagen, al hadden ze natuurlijk wel al langer een reeks TSI-motoren in hun BlueMotion Technologies-aanbod. Het zit 'm in de details. De driecilinder levert net als bij Audi 95 pk en 160 Nm en verbruikt slechts 4,1 l/100 km, gecombineerd met een uitstoot van 94 g/km CO2. Toch haalt de wagen nog altijd een top van 190 km/u. Om deze cijfers te bekomen werkte Volkswagen aan de aerodynamiek van de wagen, gaf het hem banden met lage rolweerstand en zorgde het ook voor langere verhoudingen voor de versnellingsbak. Een start/stop-systeem, geringere rijhoogte en regeneratieve remmen maken het eco-plaatje af.
upsizing
Volkswagen heeft nog nieuws, want ook de Beetle krijgt een motorische update. Door aanpassingen aan het motorenaanbod krijgt de Beetle nu een palet dat aan de Euro6 norm voldoet. De 1.2 TSI met 105 pk, 1.4 TSI met 150 pk en 2.0 TSI met 220 pk maken de dienst uit bij de benzine's, terwijl de 2.0 TDI naar keuze 110 of 150 pk krijgt. Die 110 pk-dieselversie vervangt de 1.6 TDI met 105 pk omdat die laatste 7 gram meer CO2-uitstoot. Of hoe een grotere motor zuiniger kan zijn.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 21 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden