Nieuwe motoren voor VW Polo BlueMotion en VW Beetle

vw-polo-bluemotion-tsi

Op hetzelfde moment dat Audi de 1.0 driecilinder TSI in de gefacelifte A1 aankondigt, krijgt de Volkswagen Polo dezelfde motorisatie in zijn 'BlueMotion'-gamma. Bijna tegelijk krijgt ook de Beetle een update voor het motorenaanbod.

Ook een first dus voor Volkswagen, al hadden ze natuurlijk wel al langer een reeks TSI-motoren in hun BlueMotion Technologies-aanbod. Het zit 'm in de details. De driecilinder levert net als bij Audi 95 pk en 160 Nm en verbruikt slechts 4,1 l/100 km, gecombineerd met een uitstoot van 94 g/km CO2. Toch haalt de wagen nog altijd een top van 190 km/u. Om deze cijfers te bekomen werkte Volkswagen aan de aerodynamiek van de wagen, gaf het hem banden met lage rolweerstand en zorgde het ook voor langere verhoudingen voor de versnellingsbak. Een start/stop-systeem, geringere rijhoogte en regeneratieve remmen maken het eco-plaatje af.

upsizing

Volkswagen heeft nog nieuws, want ook de Beetle krijgt een motorische update. Door aanpassingen aan het motorenaanbod krijgt de Beetle nu een palet dat aan de Euro6 norm voldoet. De 1.2 TSI met 105 pk, 1.4 TSI met 150 pk en 2.0 TSI met 220 pk maken de dienst uit bij de benzine's, terwijl de 2.0 TDI naar keuze 110 of 150 pk krijgt. Die 110 pk-dieselversie vervangt de 1.6 TDI met 105 pk omdat die laatste 7 gram meer CO2-uitstoot. Of hoe een grotere motor zuiniger kan zijn.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
John 14:38
afbeelding van John

De foto lijkt mij die van de pre-facelift te zijn?

Sven 15:47
afbeelding van Sven

Het gaat om de foto bij het persbericht op de media-site van VW zelf. Dus dat zou straf zijn, al sluit ik het niet uit.

En bij de gefacelifte Polo hebben we zelf een half uurtje vruchteloos staan zoeken naar verschillen met de pre-facelift. De bumper was zowat het enige zijn waarin we verschil zagen.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws