Tot nu moest je steevast zelf roeren in de versnellingsbak van de nieuwe generatie smart. De optionele twinamic-automaat met dubbele koppeling en zes trappen moet ook automaatliefhebbers lokken naar de kleintjes.
Het rijplezier in de vorige generatie smart werd wat gefnuikt door de gerobotiseerde handbak. Daar hebben ze nu een oplossing voor met de komst van de twinamic-automaat. Want daardoor heeft het zustermerk van Mercedes eindelijk een volwaardige automaat in het gamma. Die maakt gebruikt van twee koppelingen, zes voorwaartse versnellingen en één achteruit. En geloof ons, dat klinkt belangrijker dan je denkt. Vraag maar aan mensen die met de vorige generatie smart rondtoeren.
Vanaf maart
Je kan hem nu al bestellen, maar vanaf maart leveren ze pas fortwo's met de twinamic. Inderdaad, potentiele klanten van de forfour zullen nog even langer moeten wachten op de twinamic. Dankzij de automaat in de fortwo stijgt de co2-uitstoot met 1 gram naar 94 g/km. Daarvoor moet je het ook niet laten dus. Prijzen zijn nog niet bekend.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 12 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 13 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 18 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 22 uur geleden