Renault Talisman aan de Belgische prijs: vanaf 25.850 euro

renault-talisman-2015_3

Lekten vandaag de specificaties van de nieuwe Renault Mégane, dan gooit Renault gewoon zelf de prijzen van de grotere Talisman in onze mailbox. Zo kunnen we zien dat de wagen net over de grens van de 25.000 euro zijn basisprijs kent.

De basisversie is echt helemaal de basisversie. Verkrijgbaar als 'Life' is de Talisman in zijn meest uitgeklede variant enkel te verkrijgen met een 110 pk sterke dCi Energy-dieselmotor, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Niet alleen de berline heeft recht op die versie, ook de Grandtour begint als 'Life' aan zijn carrière. De Talisman Grandtour begint zo op 27.350 euro, of 1.500 euro meer dan de berline. Dat prijsverschil wordt in alle uitrustingsniveau's behalve de Initiale Paris gehanteerd.

Renault maakt qua motoren geen onderscheid tussen berline en Grandtour. Op het tweede uitrustingsniveau 'Zen' wordt de dCi Energy 110 vergezeld van een versie met 130 pk. Zo betaal je respectievelijk 2.000 of 3.750 euro meer dan de dCi 110 in het eerdergenoemde Life-niveau.

Het Intens-uitrustingsniveau is nog wat uitgebreider, daar komen ook de benzinemotoren meespelen. Wie dat wil kan kiezen tussen een TCe met 150 pk of eentje met 200 pk, je weet wel, uit de Clio R.S. De eerste rijdt bij de dealer buiten voor 29.850 euro, voor de tweede leg je 32.350 euro neer. Beide zijn voorzien van Renaults EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling.

Ook de dCi Energy 110 is weer van de partij (29.600 euro), al dan niet met EDC. Voor de dCi Energy 130 geldt hetzelfde, met een prijs van 31.350 euro voor de manuele versie, of 1.600 euro meer voor de EDC. Bovenaan het Intens-niveau staat de dCi Energy 160 EDC voor 33.850 euro.

Helemaal chique wordt het met een Initiale Paris. Renault biedt geen aparte vlaggenschepen meer aan zoals in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw, maar kiest voor een rijk uitgeruste topversie. Die krijgt enkel de zwaarste motorvarianten mee, waardoor je dus de TCe 200 EDC (37.350 euro) en de dCi Energy 160 EDC (38.850 euro) krijgt. De Grandtour-versie kost hier telkens 1.750 euro extra.

De twee laagste uitrustingsversies krijgen verder enkel parkeersensoren vooraan, een panoramisch open dak, metaalkleur en 17 inch velgen als optie. De twee hoogste versies kan je ook krijgen met cruising pack (afstandsradar en adaptive cruise control), city pack (dodehoekwaarschuwing, parkeersensoren,achteruitrijcamera. Plus handenvrije kofferklep en Park Assist voor de Initiale-versie), winter pack (verwarmde zetels), 4 Control pack (4Control-chassis met vierwielsturing en gestuurde ophanging), 18 inch velgen en lederuitrusting.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 19 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (19)

Plaats een reactie
Waxweazel 07:57
afbeelding van Waxweazel

Prijzen lijken me gelijkaardig als de laatste prijzen van vorig jaar van de Laguna III ?
De benzine versies zijn wel heel scherp !

JelleDR 08:42
afbeelding van JelleDR

Gemengde gevoelens bij deze wagen. Op foto vond ik het best wel een knappe verschijning, maar toen ik hem zag staan op een vrachtwagen vond ik het maar zwak.
Benieuwd om hem te zien rijden. De Kadjar was op foto ook knap, maar in real live was het imo amper een gefacelifte Koleos. Het is en blijft Renault, afwerking blijft middelmatig. Veel te hard en onzorgvuldig.

Mathieu 12:36
afbeelding van Mathieu

Je kan niet verwachten dat Renault met hun prijzen een afwerking heeft zoals de Duitsers hé. Maar veel mensen zoeken dat ook niet in een Renault, vandaar dat je er zoveel ziet rijden.

vince 17:20
afbeelding van vince

Wat een onzin. Duitse wagens zijn helemaal niet meer de top qua afwerking. Alles behalve zelf. Achterhaalde technologie & scoren de laatste jaren zelf slecht in de officiele pannestatistieken. Renault is qua design en kwaliteit momenteel mijlenver vooruit tov alle duitste crap waar sommige nog altijd van denken dat ze met een superieure wagen rondrijden...

Glenn 21:47
afbeelding van Glenn

Je hebt gelijk, die duitse wagens zijn niet meer wat het geweest is. Die teren effectief nog op een reputatie die vroeger welverdiend was.
En Renault mag dan wel vooruit zijn gegaan, maar mijn eigen ervaring leert dat die wagens als een soort zelfbouwpakket worden geleverd. Op tijd en stond mag je de handen uit de mouwen steken om je interieur deels opnieuw te assembleren. Leerrijk, maar niet echt gewenst.

Reinier Donkersloot 07:55
afbeelding van Reinier Donkersloot

Op een vrachtwagen? En weet u waar die vrachtwagen heen ging?

roco 09:11
afbeelding van roco

Digitale snelheidsweergave met daarrond de toerenteller, centraal voor de bestuurder. Dat zou ik wel willen.
Die ene keer dat ik hem tijdens de file, op de ring van Antwerpen, tegenkwam herkende ik hem nog niet, maar overtuigde me wel.

B4 12:33
afbeelding van B4

Waar is de tijd dat de goedkoopste een benzine was... hoeveel klanten gaan nu niet (terug) een diesel kopen terwijl ze beter af zouden zijn met een benzine?

Waxweazel 13:37
afbeelding van Waxweazel

Je krijgt dan ook wel een pak meer pk met de (voorlopige) basis benzine variant.
Er zal nog wel een benzine variant komen die minder pk heeft (waarschijnlijk toch 110-120 pk) en dan pas kan je echt vergelijken denk ik.

ios 13:22
afbeelding van ios

Niet slecht... eerst mijn Laguna 3 met de gekende motor boven de 4 ton jagen...

Kevin 00:00
afbeelding van Kevin

Dat valt best nog mee. Ik heb er nog geen in het echt bespeurt maar ben er wel nieuwsgierig naar.

UNSTABLE_CARPORT 15:08
afbeelding van UNSTABLE_CARPORT

Over enkele weken wordt hij voorgesteld bij de dealers (over Mégane weet ik niets). Ik ben vooral benieuwd naar de ruimte in de Grandtour.

Gina Va 09:25
afbeelding van Gina Va

Ziet er stukken knapper uit dan alle sjoemel VW's en Audi's samen.

berken 22:51
afbeelding van berken

1 woord prachtwagen !!!!!!!!!

Jelle DR 11:53
afbeelding van Jelle DR

Je komt ze meer en meer tegen op onze wegen. Gisteren nog een zwart exemplaar gezien.
Zeker niet verkeerd, wel vrij druk design. Toch is de neus knapper dan de vorige versie (ondanks het grotere logo). De coupe vond ik dan weer een van de mooiste wagens door Renault geproduceerd. Het zou super zijn mochten ze toch voor een coupe versie gaan.

Van Campenhoud Boudewijn 15:33
afbeelding van Van Campenhoud Boudewijn

De Renault grandtour talisman ziet er niet alleen mooi uit het zal zeer zeker een pracht van een auto zijn. Wie zegt dat Renault hard is en onzorgvuldig is snapt er niet veel van.
Ze zijn zeker zo goed als duitse wagens,nog beter zelfs.

luc 20:12
afbeelding van luc

spijtig van die torsieas achteraan !!, ziet er wel degelijk en goed uit.. maar tegen een Superb is hij nog opgewassen, op alle fronten...

willy de clercq 20:37
afbeelding van willy de clercq

GEEF MIJ MAAR EEN RENAULT, OOIT EEN VW GEHAD NA EEN JAAR VERKOCHT VEEL TE HART RIJ NU AL 40 JAAR MET RENAULT

Filip de Belgique 14:10
afbeelding van Filip de Belgique

Dus; als ik deze reactie goed begrijp zijn de kruisvaarders in vergelijking met de moderne manier van oorlogsvoering nog altijd superieur?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws