Mazda heeft op het autosalon van New York het doek gehaald van de MX-5 RF, waardoor de roadster een targa-variant naast hem in de orderboeken krijgt. Staat de wereldwijde terugkeer van 'de Targa' op til?
De vorige generatie MX-5 bood Mazda aan met een stoffen dak en een metalen wegklapdak. Generatie nummer vier krijgt nu ook zo'n metalen dak, al werkt het systeem net iets anders. Want de Japanners kiezen er voor om de constructie niet helemaal te doen verdwijnen. In de plaats krijg je een roadster met targadak - zoals de Porsche 911 Targa -, die Mazda omschrijft als de MX-5 Retractable Fastback (RF).
10 km/u
Het systeem klapt met een druk op de knop weg en kan worden weggeklapt tot 10 km/u. Dankzij het vernuftige systeem blijf je evenveel kofferruimte overhouden als in de roadster. Motorisch doet ook de RF het met de 1.5 SKYACTIV-G en 2.0 SKYACTIV-G. Als we er vanuit gaan dat de targa-constructie iets meer in de weegschaal legt, dan is de kans groot dat deze RF net iets trager is als z'n roadsterbroertje. Al heeft Mazda nog geen cijfers mee gegeven.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden