Subaru BRZ plug-in verbruikt amper 2,2 l/100 km

brz-plug-inhybrid

Wacht, bouwt Subaru een plug-in-BRZ? Nee. Wel gebruikten studenten van Mississippi State University's Center of Advanced Vehicular Systems de betaalbare sportwagen als basis om er een plug-inhybride van te maken. Een sportieve hybride, afgaande op de cijfers.

De studenten noemen hun creatie alvast de 'auto van de toekomst'. Hoe zou je zelf zijn als je twee jaar hard hebt gebouwd aan iets. Wat ze juist hebben gecreëerd? Een Subaru BRZ plug-inhybride. Daarvoor werd de 2-liter boxermotor in de vuilbak gesmeten en vervangen door een 850 cc-grote motor vanuit een sneeuwscooter. Die werkt samen met twee elektromotoren op de achteras en met de 12,7 kWh-batterij. Helemaal opgeladen geraakt de BRZ 80 kilometer ver op elektrokracht. Daarna dient de sneeuwscootermotor als range extender. Het resultaat is een normverbruik van 2,2l/ 100km.

Amper zwaarder, wel sneller

Knap is dat de studenten er in zijn geslaagd om de gewichtstoename te beperken tot amper 36 kilogram. Daarnaast is de elektromotor in staat om de BRZ onder de 6 seconden naar de honderd te stouwen, een stuk sneller dan de 7,6 seconden die het standaard model nodig heeft.

Tijdstip: 10:24
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
marksen 11:18
afbeelding van marksen

Men moet een keer afstappen van dit soort hoera verhalen. Dat ze een keer verbruikscijfers publiceren KWhe en l/100km zonder e ondersteuning en dit voor 4 toestanden: stad 50km/u, buiten stad 70km/u, snelweg 120km/u en racecing max acceleratie. Dan pas gaan ze beseffen wat ze gerealiseerd hebben.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws