Halfweg vorig jaar stelde Fiat de facelift van de 500 voor aan het grote publiek. Het was dan ook een kwestie van tijd vooraleer Abarth met de gepeperde varianten kwam aandraven. Met een straffere 595 bijvoorbeeld.
De vernieuwde Abarth 595 is te krijgen als cabrio of als tweedeurs. Hij krijgt drie versies; de 595, 595 Turismo en 595 Competizione. De Turismo fungeert als GT, de Competizione is het trackbeestje van de reeks.
Tegenwoordig puurt Abarth 145 pk en 206 Nm uit de basis-595, terwijl de Turismo 165 pk en 230 Nm krijgt. De Competizione ziet zijn vermogen niet veranderen en blijft bijgevolg op 180 pk hangen. Nog altijd best veel voor een karretje waar de voor- en achterwielen bijna tegen elkaar staan. In 6,7 seconden sprint de laatste dan ook naar de 100 km/u. Optioneel wordt de Competizione ook uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel.
kleurplaatjes
Uiterlijk tonen de wijzigingen zich aan een aangepast front en dito achterzijde. Ook de kenmerkende binnenkantjes in koetswerkkleur van de achterlichten worden van de Fiat 500 overgenomen, met daaronder een aangepaste diffusor. De bodykit heeft verder nieuwe luchtgaten gekregen. Abarth neemt ook het Uconnect-systeem in gebruik, met 5- of 7-inch scherm.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 10 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 11 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 16 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 20 uur geleden