Dacia Logan MCV Stepway is allroad voor het werkvolk

dacia-logan-mcv-stepway-2017_01

Dacia voegt de Logan MCV toe aan haar Stepwayfamilie. Waardoor de stationwagen ruigere looks krijgt, extra bescherming en een met 5 centimeter toegenomen rijhoogte. En dat allemaal voor minder dan een instap-Polo.

De goedkoopste stationwagen op de markt? Dat moet wel de Logan MCV zijn. Eéntje die er sinds de facelift trouwens best aanvaardbaar uitziet. Zeker gezien de instapprijs van amper 8.990 euro. Deze Stepway plaatst zich evenwel aan de andere kant van het gamma, want hij bouwt verder op de Laureate-uitvoering waardoor navigatie, parkeersensoren achter, airco, DAB en vertrekhulp standaard present tekenen. Beschikbaar vanaf 11.800 euro, zo'n Laureate trouwens. Deze Stepway zal daar gezien de prijsstelling van de andere Steppers rond baseren.

dacia-logan-mcv-stepway-2017

Uiterlijk herken je de Stepway uiteraard aan de extra plastiek rondom. Zowel voor, achter als wielbogen krijgen een scheutje bescherming aangetrokken. Voor- en achteraan geaccentueerd door een zilveren streep. Avonturiers zullen blij zijn om te horen dat de rijhoogte met maar liefst 5 centimeter toe nam tot 17,4 centimeter bodemvrijheid.

dacia-logan-mcv-stepway-2017

De kleine teleurstelling is bijna letterlijk onder de motorkap te vinden, want Dacia maakte de keuze om enkel een 90 pk sterke TCe benzine en 90 pk sterke dCi diesel te voorzien gekoppeld aan voorwielaandrijving. Waardoor échte offroadkunde beperkt blijft.

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
John 12:32
afbeelding van John

"Waardoor échte offroadkunde beperkt blijft."

Juist ja, want dat is waarom we tegenwoordig allemaal SUV, crossovers, auto's op hogere pootjes met extra plastic kopen, voor het Offroaden :-D

Waxweazel 13:02
afbeelding van Waxweazel

Het zal misschien aan de persfoto's liggen (te mooi afgebeeld), maar deze opgehoogde station is toch stiekem mooier dan vele andere opgehoogde stationwagens van andere merken.

Yvesw 13:26
afbeelding van Yvesw

Wax: Een gedeelde mening. Alleen binnenin valt hij door de mand en merk je waarom je moet denken aan prijzen rond de 12.000 euro...

andre123 15:57
afbeelding van andre123

smaken verschillen nu eenmaal,ik vind niets mis aan het interieur,wie een dacia koopt doet dat heel bewust en heeft lak aan het dure kitscherig gedoe.
trouwens vergelijk eens een dacia van pakweg 6-7 jaar geleden,je zal merken dat ze er zowel uit als inwendig sterk op verbeterd zijn ook op veiligheidsgebied, voor een verwaarloosbare meerprijs.elk modeljaar wordt de uitrusting geupdate en toch blijft de prijs nagenoeg dezelfde.

Anon 13:12
afbeelding van Anon

Ziet er beter uit dan normale Logan.

Maar het stepway concept blijft voor mij toch beetje onnozel ( heel het genre eigenlijk)

Je geeft extra geld uit, zuiver voor uiterlijk vertoon en krijgt dan in ruil een wagen die slechter rijdt en meer verbruikt. Dat noem ik niet echt no-nonsense.

Yvesw 13:33
afbeelding van Yvesw

Slechter rijden is relatief natuurlijk. Want je zou kunnen zeggen dat je net meer rijcomfort krijgt door de hogere ophanging (over verkeersdrempels etc). Dat extra geld voor uiterlijk vertoon, dat kan je ook over elk M/S-Line/AMG-pakket zeggen :-p

John 21:24
afbeelding van John

ik dacht dat de Stepway versies eigenlijk zo goed als full-option zijn, waardoor de meerprijs niet enkel voor de uiterlijke opsmuk is.

Ponrow 15:40
afbeelding van Ponrow

Zo'n stepway is niet te vergelijken met eender andere auto. het beweegt en daar stopt het bij. En dat zijn niet mijn woorden maar iemand die er jaar en dag met rondgereden heeft en uiteindelijk overgestapt is op een echte wagen.

andre123 17:41
afbeelding van andre123

haal de leasing of firmawagens van de baan en we zullen eens zien hoeveel er volgens sommige "echte wagens" er nog overblijven.
de mijne is betaald,ja door mezelf,niet doet de bank of de firma.
natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die overschakelen,bij welk merk niet?
als je ziet hoeveel dacia's er op 10 jaar tijd rijden....................

Anon 10:19
afbeelding van Anon

André,

De jaloezie druipt van je tekst. Maar geen zorgen 'jullie' zijn met veel en populisme werkt. Die bedrijfswagens gaan er dus uit. Ik hoop wel dat je beseft dat het enige resultaat daarvan zal zijn dat de mensen die nu al het meeste belastingen betalen, er nog meer gaan betalen.

Gevolg daarvan is: ofwel slikken ze dit nog maar is en worden ze armer (denk niet dat ze Dacia's gaan kopen) of, en daar zal de overheid to h echt moeten op letten. Is dit de laatste druppel. En krijgen we er een Braun drain bij

Anon 12:28
afbeelding van Anon

Ik zou niet weten waarom een Dacia geen echte auto is.

Maar niet alle bedrijfswagens zijn vag.

Maar belangrijker, niemands belastinggeld gaat naar bedrijfswagens. Dat zijn vakbondsleiders.

Anders kan je hetzelfde zeggen van bvb maaltijdcheques. Lager bedrag, maar in tegenstelling tot bedrijfswagens echt bijna onbelast.

Anon 12:30
afbeelding van Anon

leiders moest uiteraard leugens zijn

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws