Officieel: Land Rover Discovery aan de facelift

Land Rover onderwerpt de Discovery aan een tussentijdse update. Vier jaar na de lancering van het model krijgt de terreinwagen een facelift.

Land Rover zet dezer dagen in op hybride technologie, al is dat vooral van de moetens wegens dreigende boetes van Europa op vlak van CO2-uitstoot. De Discovery krijgt echter nog geen plug-in versie, terwijl zowat heel de rest van het gamma dat intussen wel heeft. Dat wil zeggen dat de Discovery tegenwoordig met twee benzines en twee diesels op het dienbord staat. Er is de 300 pk en 400 Nm sterke P300 en een P360 met 360 pk en 500 Nm. De eerste is een tweeliter viercilinder, de andere is een zes-in-lijn met drie liter longinhoud. Dieselgewijs is er de D250 krijgt 570 Nm, de D300 heeft 650 Nm onder jouw rechtervoet zitten. De twee diesels zijn nieuw in de Discovery en vervangen met hun mild hybrid-technologie de SD4 en SDV-6 motoren.

Uiterlijk werken de designers van Land Rover de Discovery slechts discreet bij. Een nieuwe indeling op de koplampen, verdonkerde glazen voor de achterlichten die voortaan verbonden zijn met een zwart paneel. De dynamische LED-knipperlichten volgen de huidige trend, terwijl de grille overgenomen wordt van de Discovery Sport. Ook de voorbumper werd aangepast, met in carrosseriekleur gelakte luchthappers en inzetstuk.

pokend schakelen

Aan de binnenzijde zijn de veranderingen iets groter. De Discovery krijgt een nieuw stuurwiel en gewijzigde bediening van de airco-unit. De draaiknop voor het schakelen verdween en in de plaats komt een nieuw schakelpookje. Ook is er het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem, voorzien van een 11,4 inch scherm. De instrumentencluster zit voortaan in een 12,3 inch groot scherm met een herwerkte layout.

De Head-Up Display maakt de update af, terwijl je her en der ook wat extra oplaadaansluitingen terugvindt in de rugleuning van de voorste zetels. De zetels op de tweede zitrij zijn voortaan elektrisch neerklapbaar.

Tenslotte werden ook de terreineigenschappen aangepast. Luchtvering is tegenwoordig standaard. Het vernieuwde Terrain Response 2 en het Intelligent All Wheel Drive moeten ervoor zorgen dat je je met de vernieuwde Discovery nog beter naast de betreden paden kan begeven.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws