Het klinkt bijna hallucinant maar Lotus, tot voor kort de bouwer van petieterige sportwagens, richt nu een "bespoke" afdeling op à la Bentley en Rolls-Royce zodat klanten hun auto tot in de kleinste details kunnen personaliseren of simpelweg een one-off kunnen bestellen. Maak kennis met Lotus Chapman Bespoke.
Vergeet het Lotus van de voorbije decennia. Sinds het Britse merk van compacte sportwagens onder de vleugels zit van moederkloek Geely, zijn er andere plannen. Lotus moet hét luxemerk worden binnen de groep, nog boven Volvo, Polestar en Zeekr. Daar hoort natuurlijk ook de mogelijkheid tot personalisatie bij, om de rijken der aarde op hun wenken te bedienen.
Van kek kleurtje tot one-off
Het resultaat stond dan ook in de sterren geschreven, Lotus heeft een "bespoke" afdeling opgericht. Dat is stoere taal voor een speciale afdeling die zich bezig houdt met verregaande personalisatie of het bouwen van one-off's voor gegoede klanten. Het is een trucje dat we ook al kennen bij pakweg Ferrari, Bentley, Rolls-Rocye en McLaren.
Lotus noemt de afdeling alvast - huiver purist -: Lotus Chapman Bespoke en spreekt over drie niveaus. Allereerst is er "Tailor-made", waarbij je pakweg een Eletre, Eviya of Emeya uit kan rusten met unieke kleurtjes en materialen. Daarnaast zal de afdeling zich ook bezig houden met gelimiteerde exemplaren van bestaande en toekomstige modellen. Dat is onder de noemer "Collection". Tenslotte kan je ook nog simpelweg een one-off bestellen bij het merk. Een geheel unieke auto dus met een carrosserie volledig afgesteld naar je wensen. Of de rijken der aarde al klaar zijn om richting Lotus te fladderen voor een unieke auto is nog niet helemaal duidelijk. Al kan het snel gaan met Geely natuurlijk...
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 17 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden