De omgekeerde wereld, over de plas proberen we zoveel mogelijk hybrides en elektrische wagens te stimuleren terwijl ze in de noordelijke staat Michigan ze hen extra taxeren, rare jongens die Michiganezen.
Hun "logica" is dat is hybrides en elektrische wagens minder verbruiken en dus minder accijnzen betalen. Daardoor dragen ze minder bij aan het onderhoud van de wegen. Gewone hybrides gaan echter weinig last ondervinden, de capaciteit van de batterijen moet immers groter zijn dan 4kw/uur. Dan spreken we dus eerder over plug-in-hybrides. Toch, voor een taks-avers land als de Verenigde Staten ruikt dit enorm naar een olielobby gestuurde pestbelasting. Het lijkt wel of de mogelijke milieuschade gewoon niet in rekening wordt gebracht.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 1 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 2 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 6 uur geleden