Stel je hebt een BMW Z4 maar ook een voorliefde voor dieselroet. Wat je dan moet doen? Even langs tuningboer AC Schnitzer stappen. Want de Duitsers lepelen met liefde een 3.0-liter zes-in-lijn diesel met drie turbo's onder de glooiende roadsterkap.
Tot op heden kan je nog geen Z4 diesel bestellen bij BMW. AC Schnitzer past daar een mouw aan. Want leg je genoeg duiten neer - en kom je met een Z4 aangereden -, dan steken ze een dieselmotor in het vooronder. Geen zachtaardige viercilinder die je in de 318d tegenkomt, wel een knoert van een zes-in-lijn uit de X5 M50d. Een blok dat met zijn drie liters, zes cilinders en drie turbo's goed is voor 381 pk en 740 Nm. AC Schnitzer, die pompen er nog net iets meer uit. 430 pk en 840 Nm om specifiek te zijn.
Haren drogen aan +300 km/u
Nu, omdat zo'n krachtbron je vooral richting de gracht zou katapulteren zijn de mechanische aanpassingen best ingrijpend. Zo is er een nieuwe ophanging met een achteras van de E92 M3, grotere remmen, aerodynamische verbeteringen en een lager gewicht. Sprintje naar de honderd klaar je daardoor in 4,5 seconden en de topsnelheid ligt boven de 300 km/u.
Moet kunnen, zo'n Z4 diesel?
Recente reacties
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (januari 2025)
ik denk dat er wel plek is voor beide events
Door Wim 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Dat is waarom veel van die chinese merken praktisch onbetaalbaar zijn om te verzekeren in de UK....
Door Adriaan 2 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Je zul.maar.onderdelen nodig hebben
Door Rikus 3 dagen geleden
Opzij Duster!: SWM G03F is zevenzitter op benzine voor 21.990 euro (2024)
Teveel chinese merken. Europees, Japans en Amerikaans. Dat is genoeg
Door Jeremy 3 dagen geleden