Wat je hier ziet is het allround collision free prototype van Nissan, de allereerste wagen die niet zou kunnen botsen dankzij verschillende technieken onder de noemer van het safety shield.
Het safety shield concept bestond al langer, maar recent zijn er bij de Distance Controle Assist en Lane Departure Prevention twee nieuwigheden gevoegd namelijk de Side Collision Prevention en Back-up Collision Prevention. Alle systemen gaan door middel van geluidssignalen en nadien letterlijk ingrijpen ervoor zorgen dat de kans op een ongeval of aanrijding tot een minimum wordt herleid. De volgende afbeeldingen kunnen de systemen beter uitleggen dan ikzelf.
bron: autoweek
Wat je hier ziet is het allround collision free prototype van Nissan, de allereerste wagen die niet zou kunnen botsen dankzij verschillende technieken onder de noemer van het safety shield.
Het safety shield concept bestond al langer, maar recent zijn er bij de Distance Controle Assist en Lane Departure Prevention twee nieuwigheden gevoegd namelijk de Side Collision Prevention en Back-up Collision Prevention. Alle systemen gaan door middel van geluidssignalen en nadien letterlijk ingrijpen ervoor zorgen dat de kans op een ongeval of aanrijding tot een minimum wordt herleid. De volgende afbeeldingen kunnen de systemen beter uitleggen dan ikzelf.
bron: autoweek
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 1 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 2 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 6 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 10 uur geleden