Chris Bangle, de veelbesproken designbaas van BMW, stapt uit de auto-industrie. Naar eigen zeggen om zich meer bezig te houden met deisgn, buiten het auto-gerelateerde om. De Nederlander Adrian van Hooydonk volgt hem op. Chris Bangle kwam in 1992 bij BMW terecht. Hij verjongde het design van het toen vrij braaf ogende automerk. Opmerkelijk waren zijn hoekige carrosserietrekken en opgehoogde kofferontwerpen. Door zijn denkwijze kreeg hij veel tegenwind, maar slaagde hij er ook in om BMW de koppositie van premiummerk te laten overnemen van concurrent Mercedes-Benz.
"Hij hielp de grote toekomstlijnen van BMW uitzetten, van Hooydonk zal deze taak nu verderzetten", aldus Klaus Draeger,Chef Ontwikkeling bij BMW. Bangle zorgde onder meer voor de huidige 3-, 5-, en 7-reeks, en werkte ook mee aan de Z3, X3 en X5-modellen van het merk. Daarnaast had hij de leiding over het designteam van Mini & Rolls-Royce. Van Hooydonk kan je kennen van BMW's Progressive Activity Sedan(PAS)-concept, dat zijn debuut maakt op het volgende Salon van Genève. Behalve deze wagen, had hij ook al zijn zegje in de 6- en 7-reeks, de Z9 en de CS-concept.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 6 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden