Citroën meet zichzelf nieuw pak aan

Het is Citroën menens. Ze stelden gisteren officieel hun nieuwe logo voor en gaven ineens ook hun toekomstvisie weer met de nieuwe DS-reeks. In een uitgebreid persbericht doen ze uit de doeken wat de vernieuwing precies inhoudt. Bij het nieuwe logo worden de chevrons uit hun kader bevrijd en in drie dimensies weergegeven. Daarnaast worden de komende 5 jaar alle toonzalen heringericht om deze identiteit te benadrukken. De DS3 wordt de voorloper van een volledig DS-gamma, dat naast het huidige C-gamma in de toonzalen komt te staan. De prijs zal iets hoger liggen, rijplezier en afwekingskwaliteit zullen dat evenzeer zijn. DS wordt tegenwoordig trouwens door Citroën geïnterpreteerd als 'Different Spirit'. De slogan van Citroën wordt "Créative Technology"; volgens Citroën het ontwikkelen van wagens zonder reproductie van bestaande oplossingen. Tot slot wordt 'Citroën Sport' omgedoopt tot 'Citroën Racing'.

Het is Citroën menens. Ze stelden gisteren officieel hun

nieuwe logo voor en gaven ineens ook hun toekomstvisie weer met de nieuwe DS-reeks. In een uitgebreid persbericht doen ze uit de doeken wat de vernieuwing precies inhoudt. Bij het nieuwe logo worden de chevrons uit hun kader bevrijd en in drie dimensies weergegeven. Daarnaast worden de komende 5 jaar alle toonzalen heringericht om deze identiteit te benadrukken. De DS3 wordt de voorloper van een volledig DS-gamma, dat naast het huidige C-gamma in de toonzalen komt te staan. De prijs zal iets hoger liggen, rijplezier en afwekingskwaliteit zullen dat evenzeer zijn. DS wordt tegenwoordig trouwens door Citroën geïnterpreteerd als 'Different Spirit'. De slogan van Citroën wordt "Créative Technology"; volgens Citroën het ontwikkelen van wagens zonder reproductie van bestaande oplossingen. Tot slot wordt 'Citroën Sport' omgedoopt tot 'Citroën Racing'.

Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
VonStroke 09:30
afbeelding van VonStroke

Ik sta best positief tegenover dit nieuwe plan van Citroën. Het is misschien best goedkoop om de naam van de DS zomaar te recyclen, maar het is wel meteen een naam die staat als een huis.

Het enige waar ik voor vrees is dat het een lege, maar dure verpakking zal worden. Aan Citroën om mij (ons) het tegendeel te bewijzen.

Wim 12:44
afbeelding van Wim

idd, geen slechte zet vind ik dit

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws