Met dezelfde ingrepen die we kennen van grote namen zoals Ferrari en Lamborghini gaat nu ook Subaru z'n Impreza wat oppeppen. Een lager gewicht, vlottere vermogensafgifte en een aantal aanpassingen aan de ophanging en aandrijflijn moeten de Spec C onderscheiden van de gewone STI waarop hij gebaseerd is. Voorlopig gaat het enkel nog maar om een Japanse lancering al mogen we een Europese introductie niet uitsluiten, we mogen niet vergeten dat we al verwend worden met de 2.5 liter motor tegen de 2.0 in Japan.
Een aangepaste twin scroll turbo en bijhorende intercooler zorgen voor de betere vermogensafgifte en het hogere koppel dat nu piekt op 422 Nm. De intercooler krijgt er nu een systeem bij dat op momenten van langdurige zware belasting water gaat sproeien op de koelribben om zo vermogensverlies door een te warme motor te vermijden. Dit alles wordt mooi in de gaten gehouden door een nieuwe ECU. Een aangepaste brandstofpomp sluit het rijtje motorische ingrepen af.
Versterkingen aan het chassis en verschillende ingrepen aan de ophanging moeten zorgen voor een licht maar toch direct stuurgevoel terwijl het nieuwe mechanische sperdifferentieel achteraan voor een meer natuurlijke tractie in de bochten moet zorgen. Het verlaagde gewicht is te danken aan ander glas, een aluminium motorkap, kleinere batterij en het gemis aan een reservewiel. Een aantal optische aanpassingen zoals de goudkleurige brembo remklauwen benadrukken de extra sportieve inborst van deze Impreza. Om echt te weten wat deze ingrepen hebben opgebracht kan het nog wel even duren aangezien het zoals eerder gezegd enkele om een Japanse introductie gaat.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 8 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden