Impreza STI Spec C voorgesteld in Japan

Met dezelfde ingrepen die we kennen van grote namen zoals Ferrari en Lamborghini gaat nu ook Subaru z'n Impreza wat oppeppen. Een lager gewicht, vlottere vermogensafgifte en een aantal aanpassingen aan de ophanging en aandrijflijn moeten de Spec C onderscheiden van de gewone STI waarop hij gebaseerd is. Voorlopig gaat het enkel nog maar om een Japanse lancering al mogen we een Europese introductie niet uitsluiten, we mogen niet vergeten dat we al verwend worden met de 2.5 liter motor tegen de 2.0 in Japan.

 

Een aangepaste twin scroll turbo en bijhorende intercooler zorgen voor de betere vermogensafgifte en het hogere koppel dat nu piekt op 422 Nm. De intercooler krijgt er nu een systeem bij dat op momenten van langdurige zware belasting water gaat sproeien op de koelribben om zo vermogensverlies door een te warme motor te vermijden. Dit alles wordt mooi in de gaten gehouden door een nieuwe ECU. Een aangepaste brandstofpomp sluit het rijtje motorische ingrepen af.

Versterkingen aan het chassis en verschillende ingrepen aan de ophanging moeten zorgen voor een licht maar toch direct stuurgevoel terwijl het nieuwe mechanische sperdifferentieel achteraan voor een meer natuurlijke tractie in de bochten moet zorgen. Het verlaagde gewicht is te danken aan ander glas, een aluminium motorkap, kleinere batterij en het gemis aan een reservewiel. Een aantal optische aanpassingen zoals de goudkleurige brembo remklauwen benadrukken de extra sportieve inborst van deze Impreza. Om echt te weten wat deze ingrepen hebben opgebracht kan het nog wel even duren aangezien het zoals eerder gezegd enkele om een Japanse introductie gaat.

Subaru Impreza Spec C

Subaru Impreza Spec C

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws