Vandaag moest ING Renault verschijnen voor de World Motor Sports Council (WMSC) in verband met de crash van Nelson Piquet vorig jaar tijdens de GP van Singapore. De vraag was of deze crash al dan niet opzettelijk was om op die manier de safety car uit te lokken en Fernando Alonso, die net een pitstop gemaakt had, aan de overwinning te helpen. De WMSC heeft nu geoordeeld dat dit wel degelijk het opzet van het team was en legt een voorwaardelijke schorsing op van twee jaar terwijl teambaas Briatore uit alle FIA kampioenschappen gezet wordt, levenslang!
Renault zelf zit enorm verveeld met de feiten en heeft al laten weten niet in te gaan tegen de beslissing van de WMSC:
“Today, we fully accept the decision of the Council. We apologize unreservedly to the F1 community in relation to this unacceptable behaviour. We sincerely hope that we can soon put this matter behind us and focus constructively on the future. We will issue further information in the next few days.”
Pat Symonds is de volgende 5 jaar niet meer welkom bij de FIA, al lijkt dit niets tegen de levenslange uitsluiting van Flavio Briatore, de legende die Michael Schumacher en Fernando Alonso in een F1 wagen zette. Nelson Piquet Jr zelf blijft onbestraft dankzij zijn goede medewerking met de WMSC, net als Fernando Alonso die steeds beweerd heeft niets van dit alles af te weten.
De schorsing van het team is voorwaardelijk in die zin dat indien zij in de volgende twee jaar opnieuw betrapt worden op dergelijke manipulatieve praktijken zij zonder pardon uit de F1 worden gegooid.
via: formula1.com
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden