Al zijn het dan nog zeer sterke speculaties, maar volgens een recent gelekt verslag van AutoExpress zou de toekomstige productieversie van de Audi e-tron de naam R4 meekrijgen. Het model zou zich in het gamma van Audi positioneren tussen de TT en de supersportwagen R8. In het verslag wordt ook gesteld dat de R4 eveneens over gewone motoren zal beschikken. Naar alle waarschijnlijkheid zal de R4 zijn platform delen met dat van de Porsche Cayman. De productieversie van de e-tron zal zijn kracht halen uit lithium-ion batterijen die deze sturen naar elektromotoren op elke wielas. In totaal zou de R4 over meer kracht moeten beschikken dan de Tesla Roadster die met 248pk toch al goed voorzien is. De prestaties van de elektro-audi zullen ongeveer in de lijn liggen van die van een TT 2.0 TFSI. Al is het wel waarschijnlijk dat de optrektijd naar 100km/h hoger zal liggen dan 6.6sec aangezien de R4 over meer koppel zal beschikken.
Met een volle batterij zou de R4 zo'n 155 mijl of 250km kunnen rijden wat toch al zeker de moeite is!
Bij de keuze van de naam R4 heb ik zo wel mijn bedenkingen. Ik kan de logica van Audi volgen omdat ze het model zich qua filosofie rechtstreeks onder de R8 plaatst en de "4" in de naam op zijn beurt dan waarschijnlijk duidt op de viercilinder motoren die onder de motorkap komen te liggen. Maar voor potentiële kopers is het misschien af en toe wat raar om te moeten zeggen dat ze net een nieuwe R4 hebben gekocht terwijl het merendeel van de mensen bij deze benaming meteen denkt aan de gammele, maar wel legendarische Renault uit de jaren stillekens.
via WCF
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 3 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden