Een bron bij Renault heeft gelost wat het Franse merk met het Russische merk van plan is. Eerst en vooral willen de mensen van Renault dat de kwaliteit van de geproduceerde wagens fel omhoog gaat. Pas op langere termijn, tussen 2012 en 2014, wordt aan een nieuw en hoger gepositioneerd model gedacht, gebouwd op Renault-Nissan basis. Daarmee kopiëren ze de strategie die Volkswagen toepaste toen het Skoda overnam, begin jaren '90. Renault weigert om in te gaan op de eis van de Russische regering om mee geld te pompen in de Lada; "onze toewijding uit zich in technologie, uitrusting, know-how en platforms".
Avtovaz, nog steeds de moedermaatschappij van Lada, stelt 100.000 mensen te werk in de fabriek van Togliatti en verdeelt haar wagens vooral op de lokale markt. Maar ook daar hebben ze de crisis gevoeld. De verkoop in Rusland daalde met 57%, in Oekraïne - één van de belangrijkste export-landen - zelfs met 75%.
Bron: AutoCar
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 18 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden