Nu ja, "al", de Enzo bestaat al sinds 2002. Twee jaar later was het al weer gedaan met de hypercar. Verwacht in het nieuwe vlaggenschip alle moderne ontwikkelingen. Dat wordt dus een automaat met dubbele koppeling in combinatie met een turbomotor. Hij zou een V8 (twin)turbo of een V12 (twin)turbo krijgen, die zou tussen de 700 en 800pk moeten voortbrengen. Het gewicht is iets waar Ferrari echt op wil bezuinigen, een maximun van 1100kg is hun streefgewicht. Dat is 265kg minder dan de 660pk sterke Enzo. De Enzo heeft al een 0-100 tijd van 3,6 seconden en een topsnelheid van 350km/u, verwacht dus nog betere prestaties.
via MotorAuthority
Recente reacties
Bedek je ogen: Dit is nieuwe Toyota Alphard (2023)
Inderdaad, met stuur links zou ik hem zeker bestellen in België. Hier in Maleisië rijden er echt...
Door Bart 1 dag geleden
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Europa heeft niet veel keuze. China schermt voor bepaalde strategische sectoren zijn markten af,...
Door GLENN 1 dag geleden
Dit zijn de populairste EV's van België (ook particulier)
Alsof België een referentie is wat betreft EV verkoop. Veel te klein land om representatief te zijn...
Door Jos D. 1 dag geleden
Column: F*ck de EU, koop nu een Chinese EV!
Persoonlijk vind ik het een lastige. Europese merken vertragen de overschakeling en melken de...
Door JL 1 dag geleden