Renault en Mahindra beëindigen hun samenwerkingsoverenkomst voor de bouw van de Dacia in India. Mahindra & Mahindra (M&M) neemt het aandelenpakket van 49% van de Fransen over. Het blijft ook de Dacia Logan onder bouwen voor de Indiase markt, maar betaalt daar nu licentierechten voor. Tot eind dit jaar wordt de wagen onder de Renault-naam verkocht in India, nadien gaat het model verder onder Mahindra & Mahindra-vlag.
Dat gebeurt onder gewijzigde versie, de motoren worden zuiniger gemaakt, de lengte wordt verminderd. Zo valt de wagen in een gunstiger fiscaal regime, wat volgens M&M de verkoop moet bevorderen.
Renault en M&M werkten sinds 2005 samen onder de joint-venture 'Mahindra Renault Pvt Ltd.'. Bedoeling was elk jaar 50.000 stuks van de Logan te slijten maar dat aantal werd lang niet gehaald. Ondanks de exploderende Indiase automarkt, was de afzet slechts 10% van het beoogde volume.
Via: Autovisie
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 5 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden