De ingenieurs staan in China en Hong Kong voor een raadsel. In 1997 werd Hong Kong onafhankelijk van toenmalig moederland UK en werd het overgelaten aan China. Maar de Britten hebben er naast hun cup of tea nog andere gebruiken achtergelaten. Zo rijden ze in Hong Kong vandaag allemaal links op de baan, in tegenstelling tot China waar ze rechts rijden. Begrijp je het probleem al?
Want wat als je een brug wil maken van Hong Kong naar China en je wil dat verschil op een vloeiende manier wegwerken? Het Nederlands architectenbureau 'NL Architecs' tekenden dit "Pearl River Necklace" uit. De brug is zodanig gebouwd dat ze aan de andere kant van de rivier op de andere rijstrook uitkomen. Een brug als deze zou niet alleen een ongekende nuttigheidsgraad kennen, het zou vooral een pareltje voor het oog kunnen zijn.
Via Carscoop
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 6 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 7 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 10 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 13 uur geleden