Begin jaren '80 kocht ieder zichzelf respecterend merk wel een ander merk op, meestal met de bedoeling om dat ander merk nadien te verwaarlozen. Eens de herinnering aan het verwaarloosde merk is verwaterd, kan de naam terug worden opgevoerd. Zo ging het bij Skoda, zo werkte het bij Dacia en zo wil Peugeot het nu ook proberen met Talbot. Het merk werd overgenomen van Chrysler, werd nog wat gebruikt om wat ontwerpen van over te nemen.
Daarna werd het in de koelkast gestopt.
Tot nog toe zag de PSA-groep low cost-wagens vooral in de kleinere klasse, de 107 en C1 zijn wagens die goedkoop kunnen geproduceerd worden, terwijl ze aan dezelfde prijs als de concurrentie kunnen verkocht worden. Met het voorbeeld van Dacia zien ze bij PSA dat het ook anders kan. Ze gaan nu op zoek naar een Chinese partner om de productiekosten nog wat verder naar beneden te brengen. Voorlopig dus nog een studie, al lijkt het moeilijk om een Frans merk verkocht te krijgen in het Oostblok en verder, vooral wanneer ze dat merk eerst even in de vergeetput gedompeld hebben.
via: Cardisiac
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 10 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden