Het Koreaanse Ssangyong maakt zijn wederoptreden op de Belgische markt. Eén van de slachtoffers van de financiële crisis moet wel Ssangyong geweest zijn. De toekomst van het merk hing lang aan een zijden draadje maar tegenwoordig lijkt het weer beter te gaan. Het Indische Mahindra - je misschien wel bekend van hun terreinwagens - zet zijn schouders onder Ssangyong.
De Koreanen hadden een tijdlang geen officiële invoerder meer op de Belgische markt maar daar lijkt ook weer verandering in te komen. Alcopa uit Kontich neemt de invoer voor 6 verschillende Europese landen waar. Alcopa verdeelt onder andere ook Hyundai, Suzuki en Isuzu op de Belgische markt. Eind dit jaar moet een nieuwe Korando bij de verdelers staan. De wagen ziet er een stuk beter uit dan zijn sinistere voorgangers van Ssangyong-makelij. Hij werd gebaseerd op het C200 Concept. Voor het design deed Ssangyong beroep op Giugiaro, voor de motorisatie werd geopteerd voor een 175 pk sterke 2.0 dieselmotor, later gevolgd door een fiscaal vriendelijker variant en een 2.0 benzinemotor.

Recente reacties
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
Voor de prijs van een Sport had je ook de Fiesta ST die - bespreekbaar - de betere hothatch was....
Door Yvesw 5 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Per 1 januari komt er normaal gezien op elke EV die naar het VK gaat een importheffing van 10%....
Door Yvesw 17 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Ik heb het artikel 3 keer moeten herlezen, en ik vrees dat ik het nog steeds niet helemaal begrijp.
Door Adriaan 20 uur geleden
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
De huidige Swift Sport was in 2018 toch mooi geprijsd? En jullie vonden die generatie Sport minder...
Door Nick 20 uur geleden