Het Koreaanse Ssangyong maakt zijn wederoptreden op de Belgische markt. Eén van de slachtoffers van de financiële crisis moet wel Ssangyong geweest zijn. De toekomst van het merk hing lang aan een zijden draadje maar tegenwoordig lijkt het weer beter te gaan. Het Indische Mahindra - je misschien wel bekend van hun terreinwagens - zet zijn schouders onder Ssangyong.
De Koreanen hadden een tijdlang geen officiële invoerder meer op de Belgische markt maar daar lijkt ook weer verandering in te komen. Alcopa uit Kontich neemt de invoer voor 6 verschillende Europese landen waar. Alcopa verdeelt onder andere ook Hyundai, Suzuki en Isuzu op de Belgische markt. Eind dit jaar moet een nieuwe Korando bij de verdelers staan. De wagen ziet er een stuk beter uit dan zijn sinistere voorgangers van Ssangyong-makelij. Hij werd gebaseerd op het C200 Concept. Voor het design deed Ssangyong beroep op Giugiaro, voor de motorisatie werd geopteerd voor een 175 pk sterke 2.0 dieselmotor, later gevolgd door een fiscaal vriendelijker variant en een 2.0 benzinemotor.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 4 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden