Kersverse alumnus industrieel ontwerp van de University of Applied Arts in Wenen Tony Weichselbraun heeft de legendarische BMW Isetta uit de jaren '50 en '60 herbedacht met zijn volledig elektrische eSetta ontwerpstudie. In de afgelopen jaren hebben we al talloze geruchten gehoord dat BMW de Isetta zou terugbrengen om tegen de Smart ForTwo te concurreren, maar het is nooit echt verder gekomen dan geruchten.
De eSetta is volledig elektrisch, zoals de naam doet vermoeden, en is sterk geïnspireerd door de originele Isetta maar dan met trekjes van de 21ste eeuw. De ontwerper, Weichselbraun, omschrijft de eSetta als een urban electric vehicle bedoelt voor het autodelen. De batterijen van de auto zouden worden opgeladen via inductie op de publieke stalplaatsen (sharing hubs). De deur kan schuiven en draaien om het instappen te vergemakkelijken.
Door de wagen een zeer herkenbaar en vriendelijk figuur mee te geven probeert Weichselbraun de positieve aspecten van autodelen in de verf te zetten.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 22 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 1 dag geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 1 dag geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 1 dag geleden