Hoe sociaal is de Auto Industrie? [Infographic]

Car Insurence Guide maakte een indrukwekkende infographic, één waarin ze willen nagaan hoe geïntegreerd de auto industrie is in het social media gebeuren. Blijven ze conservatief en steken bij de geschreven pers? Of volgen ze mee in de blogs, websites, facebook, twitter en noem maar op. Ze berekenen jammer genoeg enkel de Amerikaanse concerns met twee Aziaten: Toyota en Honda. Wij zouden ons eens moeten bezighouden met het maken van een Europese variant, iets voor de toekomst.

Desalniettemin kunnen we stellen dat de constructeurs in Europa ook graag gebruik maken van de sociale netwerken. Zo heeft BMW 4,5 miljoen fans op facebook maar weet Volkswagen slechts 290.000 mensen bij elkaar te sprokkelen. Dat is net meer dan Jaguar met 254.000 fans. We kunnen zo nog wel een tijdje verder gaan. 1 ding is zeker, alle automerken gebruiken Facebook, al dan niet voldoende. Het is aan elke pr- en marketingmanager per merk en per land om te beseffen hoe krachtig het internet anno 2011 is. De groei van Autofans.be is daar volgens ons een mooi bewijs van. Trouwens, ben jij al fan van onze Facebook en Twitter pagina's? Daarin vinden jullie enorm veel nieuws van achter de schermen.

Toyota

Social Media Toyota

Chrysler, Jeep, Dodge, Ram

Social Media Chrysler

Super Bowl

social Media Super Bowl

Tips & Tricks

Social Media prijzen

Honda

Social Media Honda

General Motors

Social Media General Motors

Ford

social media ford

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws