Porsche puristen gaan dit niet graag horen, mensen uit Schilde en andere rijke gemeenten dan weer wel. De Panamera, is er vanaf heden ook in een verlengde versie. Ja, echt.
De place-to-be is dus in dit geval op de achterbank. Je kan er de lumbale kussens regelen, eigen klimaat controle, vanity spiegeltjes en het handigste: De zetel voor je, bedien jij. Je wil meer beenruimte, just a push of a button.
Knoppen
Porsche zelf is redelijk droog over de 15 cm extra. Zo zeggen ze letterlijk "...The extra room in the Executive is noticeable". Vrij logisch denken we dan. De 2013 facelift gaat ook hier gewoon verder. Een wildgroei van knoppen is er nog steeds. Straffer nog, er komen er nog bij. Zo is er het nieuwe Surround View (optioneel natuurlijk). Een vogelperspectief voor tijdens het parkeren, mogelijk gemaakt door beelden van 7(!) camera's te combineren. Andere merken hebben dit al jaren.
De V8 motor van de S en 4S zijn we kwijt. In de plaats komt nu een Twin-Turbo V6 met 3.000 cc's. Goed voor 420 pk, 20 Meer dan voorheen. Downsizen en turbochargers monteren, het begint wat voorspelbaar te worden. In 4,5 seconden gaat de ruim 2 ton zware Porsche naar de 100 km/h. Hij is wel 200 kilo lichter dan bijvoorbeeld de BMW 750Li xDrive. Standaard krijgen de Executive eigenaars de Adaptive Air Suspension. Een zaligheid in zijn gebruik en het maakt van de Panamera een 911 of een Bentley Flying Spur met een druk op de knop.
Prijzen?
Voorlopig enkel nog Amerikaanse cijfers. Die vertellen ons dat de prijs 20.000 euro hoger zal zijn dan een standaard Panamera 4S. Dat zijn 20.000 euro's voor 15 cm extra. Inderdaad.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 5 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 10 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden