Hyundai Genesis wil Duitse premiums bekampen

2014-hyundai-genesis

Met de rijeigenschappen van 'European premium brands' en een 'best-in-class' chassis laat het persbericht van Hyundai duidelijk verstaan op welke klanten ze mikken met deze nieuwe Genesis.

Maar dat wilden ze vroeger eigenlijk ook al en die slagzinnen horen we bij andere merken ook al eens. Hyundai pompt de Genesis vol met technologische snufjes, zoals de Human Machine Interface (HMI) voor bediening van media en navigatie, het Advanced Traction Cornering Control (ATCC) dat het rijgedrag in de bochten opvolgt en een nieuw soort stuurbekrachtiging met de naam R-MDPS. Wie wil, kan voor vierwielaandrijving kiezen met het HTRAC 4WD-systeem.

2014-hyundai-genesis

Wat er onder de kap komt laat Hyundai voorlopig niet weten, al denken wij aan een aantal dikke benzinemotoren. De looks zijn alvast een verderzetting van Hyundai's fluidic sculpture design, dat je ook van de andere recente modellen kent. De Genesis wordt dit jaar nog in Zuid Korea gelanceerd, volgend jaar volgt de rest van de wereld. Naar alle waarschijnlijkheid komt hij niet naar België, omdat onze markt niet echt ingesteld is op dikke benzineslurpende limousines.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws