Daimler CEO Dieter Zetsche heeft het nu al in het snorretje; Mercedes sluit 2016 zo goed als zeker af als grootste premiummerk. Waardoor BMW en Audi in het stof mogen bijten.
Bij de tussenstand (lees: halverwege dit jaar) was het al zo goed als duidelijk dat Mercedes het premiumkroontje terug in handen zou nemen. Een kroon die het in 2005 moest afstaan aan BMW en sindsdien enkel maar vanop een afstand mocht begluren. Toch liet het merk in 2011 weten dat het terug voor dat kroontje zou dingen, want 2020 zou hét jaar worden waarbij Mercedes terug op één komt te staan. Wat blijkt? Mercedes heeft amper de helft van die tijd nodig gehad.
Hoe ze dat doen? Door massa's auto's te verkopen tiens. Dit jaar steven ze af op zo'n twee miljoen exemplaren. Evenwel met BMW en Audi in hun kielzog maar de stand in oktober lijkt de uitslag al te verraden: Mercedes 1,71 miljoen, BMW 1,64 miljoen en Audi 1,55 miljoen. De nieuwe - en vooral het bijna overaanbod aan - modellen zorgt er voor dat het merk met de ster een verkoopstijging van maar liefst 12 procent liet optekenen in de eerste 10 maanden van dit jaar.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden