Last but not least in onze IAA-verslaggeving is Hall 6. In deze Hall staan een hele hoop Italiaans volbloeden te trappelen om bekeken te worden. Maar laten we beginnen bij Hyundai.
Over de plaatsing van de stands geen slecht woord, al lijkt het wat gek dat een merk als Hyundai bij de merken van de Fiat-groep wordt geplaatst. Los daarvan heeft Hyundai een hele hoop nieuwe snufjes te presenteren. We zien onder andere de i10 Electric, die de integratie van een elektrische aandrijving in het huidige gamma laat zien. Hyundai toont met de BlueWill ook waar het in de toekomst naartoe moet met die energie-efficiënte aandrijvingen. Voor het huidige gamma tonen ze ons de iX35, een SUV die Hyundai’s best seller Tucson moet vervangen. Hij is heel wat hoekiger geworden en lijkt wat teveel op een herschaalde iX55. Achter de hoek kan je ook een kijkje nemen naar de Genesis, die naar het schijnt één van de betere wagens van het moment is, maar die slechts in een 1000-tal exemplaren in Europa (lees: Duitsland) wordt/werd ingevoerd.
Bij Alfa Romeo is de 8C Spyder de blikvanger van de stand, die overigens in overwegend appeltjesrood is opgebouwd. Ook zien we de nieuwe MiTo Quadrifoglio Verde, met de 1.4 T en 180pk aan boord. Nog een nieuwigheid die druk wordt aangeprijsd is de 1.8 TBi, die zowel in de Spyder als in de 159 te zien was.
Lancia heeft, op de 1.8 met 200pk na, niet veel om over te schrijven, hoewel de stand zelf wel leuk oogt.
Bij de Fiat-stand tonen hostessen met de lengte van wolkenkrabbers de nieuwe 500C, die dit najaar wordt gecommercialiseerd. Ook wordt getracht met de schoonheid van de hostessen de vreemde voorkant van de Punto Evo wat op te smukken. Of dit gelukt is, mogen jullie zelf beoordelen.
Abarth heeft een kleine maar krachtige stand, met de 695 Tributo Ferrari (1.4 met 180pk en 230Nm) en de 500 Asseto Corse (1.4 met 190pk en 300Nm)
De Chrysler-Jeep-Dodge stand is ook niet echt de moeite om naar de IAA af te zakken, zodat we ook daar snel verder kunnen naar het volgende merk.
Dat volgende merk is dan Maserati. Zij hebben het dak van de GranTurismo weggegomd en de wagen GranCabrio genoemd. De naam is dan wel wat simpel en voor de hand liggend; de lijnen van de wagen zijn om vingers bij af te likken en nachtenlang over te dromen.
Droom je niet weg bij de Maserati? Dan kan Ferrari misschien soelaas brengen. Zij tonen de 458 Italia voor het eerst voor het grote publiek. De wagen ziet er vooraan een pak moderner uit en houdt het midden tussen het lijnenspel van de 430 en de Enzo. Ook kunnen we ons hier vergapen aan de 599 en de California, zodat het moeilijk kiezen wordt tussen de drie cabrio’s van de Italiaanse merken. Met de 8C Spyder, de GranCabrio en de California is de Fiat-groep alvast goed vertegenwoordigd in dat segment.
Tot zover ons verslag van de IAA in Frankfurt 2009, we hopen dat jullie wat van de beelden genoten hebben.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 6 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden