Sinds 2011 moet elke nieuw geproduceerde wagen dagrijverlichting hebben. Een veiligheidsmaatregel die ervoor gezorgd heeft dat ook eigenaars van oudere modellen creatief aan het werk gingen met LED-strips. Tot ergernis van velen. Maar waarom?
Steek knappe velgen onder je wagen, tint je ramen, verlaag de ophanging en niemand ligt er van wakker. Durf echter één led-strip op je wagen kleven en iedereen roept moord en brand. Raar toch? Want eigenlijk zorgen die lichtjes enkel maar voor meer veiligheid. Althans, als je ze gebruikt om de reden waarvoor ze in het leven zijn geroepen.
Is het dan ook niet gek dat een eigenaar van een Renault Clio uit 2010 geen Led-dagrijverlichting mag steken, maar dat Renault op een 2011 model wel diezelfde Leds mag installeren? Op z'n minst hypocriet. Wij willen dan ook weten vanwaar die massale haat komt tegen wagens met zelf geïnstalleerde dagrijverlichting. Want eerlijk is eerlijk, in 90 procent van de gevallen zijn die lichtjes nog altijd mooier dan wat ze bij Audi installeren. Daarom:
Wat vinden jullie van aftermarket dagrijverlichting?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden