Dikke portefeuille: De dikste SUV's op onze markt

Nee, niks betaalbaars aan deze keer. Maar heb je de jackpot gewonnen bij de Lotto en wil je graag een dikke SUV aanschaffen, dan hebben we de 10 grootste kanshebbers even op papier gezet.

Ook de superrijken komen dingen tegen die je als gewone kostverdiener niet ziet. Dat er maar één diesel tussenzit, net als één elektrische wagen en één plug-in hybride. Wist je trouwens dat het plafond voor BIV tegenwoordig 11.126 euro en wat kopergeld bedraagt?


BMW X7 M50d

Vraagprijs: 112.800 euro
BIV: 2.325 euro (185 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 1.102 euro

bmw_x7_xdrive40i

Pas gelanceerd en vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt en de Oost-Azië. Maar toch staat hij mooi bij ons in de catalogus.


Volvo XC90 T8 Twin Engine Excellence

Vraagprijs: vanaf 120.850 euro
BIV: 0 euro (vrijgesteld plug-in hybrid, 49 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 0 euro

volvo xc90 excellence t8 twin engine

Zowaar een Volvo in de lijst. De meest luxueuze Volvo ooit, dat is deze XC90 T8 Excellence. En dankzij zijn plug-in verhaal mag je jaarlijks betalingsvrij langs het belastingskantoor.


Cadillac Escalade ESV Platinum

Vraagprijs: 122.900 euro
BIV: 11.126 euro (287 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 4.359 euro

cadillac escalade

Waarom je deze zo weinig ziet? Kijk hier maar eens naar zijn belastingscijfers. En dan heb je een redelijk gewoon ogende SUV. Voor dat geld koop je wel een dikke exotic waarmee iedereen je ziet rijden. Dat zal ook ongeveer evenveel verbruiken.


Porsche Cayenne Turbo

Vraagprijs: 142.876 euro
BIV: 11.126 euro (267 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 2.696 euro

porsche cayenne turbo

Toen ze in Zuffenhausen SUV's begonnen bouwen viel de halve autominnende wereld achterover. Maar de SUV's van Porsche bleken een goudhaantje voor het merk. Een haantje-de-voorste met de Turbo-aanduiding opgespeld.


Mercedes-AMG GLS 63

Vraagprijs: vanaf 142.901 euro
BIV: 11.126 euro (288 g/km)
Verkeersbelasting: 3.753 euro

mercedes-amg_gls_63_4matic

Een dikke variant van Mercedes' luxeauto mag niet ontbreken in de catalogus. Eén van de laatsten met een dikke 5.5 onder de kap, overigens.


Mercedes-AMG G 63

Vraagprijs: vanaf 156.211 euro
BIV: 11.126 euro (299 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 2.898 euro

mercedes-amg_g_63_edition_1

En ook van de oer-Geländewagen staat een AMG-versie in het lijstje. Al heeft deze al de vierliter in gebruik. De keuze is aan jou.


Tesla Model X P100D

Vraagprijs: 160.230 euro
BIV: 0 euro (vrijgesteld)
Verkeersbelasting: 0 euro

tesla_model_x_p100d

Tegenwoordig kan je niet meer om de elektrische wagens heen. En om die trafiek wat op gang te brengen wordt vooral de grote geldbeugel eerst aangesproken. De P100D teveel van het goede? Dan zijn er nog versies met een stuk minder vermogen - of meer bereik, zoals je wil.


Lamborghini Urus

Vraagprijs: 208.725 euro
BIV: 11.126 euro
Verkeersbelasting: 2.712 euro

lamborghini_urus

Supercarmerk Lamborghini kwam onlangs met de Urus SUV. Of dat een goed idee was, moet de toekomst uitwijzen maar intussen zijn Ferrari en Aston Martin bezig aan een concurrent.


Range Rover SVAutobiography LWB

Vraagprijs: vanaf 214.200 euro
BIV: 11.126 euro (294 g/km)
Verkeersbelasting: 3.490 euro

range_rover_svautobiography_lwb

De enigen die een SUV aanbieden met LongWheelBase zijn deze Britten. Ineens met een dikke vijfliter eronder. Wie deze te fel vindt, kan altijd bij de hybride variant terecht.


Bentley Bentayga 6.0 W12

Vraagprijs: 215.017 euro. Voor de Mulliner versie betaal je zelfs 298.144 euro
BIV: 11.126 euro (296 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 4.309 euro

bentley-bentayga

Een luxueuze SUV, of toch gewoon een veredelde Volkswagen Touareg? De W12 heeft alvast niemand anders onder de kap zitten, als het een troost mag zijn.


Rolls Royce Cullinan

Vraagprijs: Als je 't moet vragen...
BIV: 11.126 euro (354 g/km CO2)
Verkeersbelasting: 5.229 euro

rolls-royce_cullinan

Het summum van de SUV is deze Cullinan. Helemaal eenzaam aan de top, net als zijn berlinebroertjes. Wil je meer, dan koop je gewoon een huis en zet je er wielen onder.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Autosalon Brussel 2019 praktische informatie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws