Skoda Enyaq iV krijgt elektrisch prijskaartje

Pas voorgesteld, en nu al te bestellen. Je kent de prijs, je kan je bank alvast een mailtje sturen voor een financiering. De Skoda Enyaq iV staat nu in de catalogus.

Skoda stelde een dikke twee weken geleden de Enyaq iV voor, het eerste volledig elektrische model van het merk. Hij deelt zijn basis met de pas voorgestelde Volkswagen ID4 maar verschilt daar toch danig van. Skoda plakt nu ook al een prijskaartje op de Enyaq iV, waardoor je kan overgaan tot een bestelling.

Wie elektrisch wil gaan rijden met een Tsjech kan nu dus naast de Citigo iV ook kiezen voor de Enyaq iV, al moet je online wel even gaan zoeken in de configurator. Doe je dat, dan kom je op de pagina met prijzen van de Enyaq iV terecht. Daar zie je dat zo'n elektrische SUV minimaal 34.500 euro kost. Voor dat bedrag krijg je een '50'; een Enyaq iV voorzien van een 51,7 kWh accu met een actieradius van 340 kilometer. Je krijgt ook dikke 18 inchers mee, al zijn die in staal en moet je bijbetalen voor aluminium wielbeslag.

skoda enyaq iv 50

Na de '50' komt de '60', die beschikt over 58,3 kWh en rijdt zomaar 390 kilometer ver op één acculading. Vanafprijs hier is 38.500 euro. Nog een trapje hoger krijg je plots de '80. Dat is momenteel de topversie, die je 44.800 euro meekrijgt. Eens buiten bij de dealer rij je 510 kilometer ver dankzij de 77,1 kWh grote accu. Alledrie de batterijversies worden voorlopig aangeboden met achterwielaandrijving, al liet Skoda bij de lancering wel weten dat er een vierwielaangedreven variant van bepaalde versies zal komen.

skoda enyaq iv 80

De Enyaq's worden pas geleverd vanaf het tweede kwartaal van 2021. Nog even wachten op je elektro-SUV dus.

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
BZRT 08:20
afbeelding van BZRT

Ben jij auto journalist??? De elektrische citigo is uit productie.

Yvesw 12:17
afbeelding van Yvesw

... maar staat nog wel in stock + ook tweedehands te koop. Dus je kan toch ook Tsjechisch rijden met de Citigo?

Kristof 14:47
afbeelding van Kristof

Ik zou m'n geld terugvragen.

Manuel Van Waes 13:34
afbeelding van Manuel Van Waes

een zeer mooie wagen maar de aankoopprijs is veel te hoog en dat is zo voor alle elektrische auto's. Voor de 60 variant betaal je met wat opties rond de 43.000€ ja 1.700000 bef.
Als je in Duitsland woont dan bekom je een premie welke kan oplopen tot 9000€, in Nederland tot 4000€ neem daar eens een voorbeeld aan geachte heren van de regering.
Wat ook weinig ter sprake komt is de prijs van een nieuwe batterij na de garantietermijn daar spreekt men direct van prijzen vanaf 15.000 € waar is dan sprake van voordeel en wees eerlijk we rijden niet allemaal in een leaseauto

this 14:05
afbeelding van this

Die batterijen gaan wel een stuk langer mee dan de gemiddelde garantietermijn, of je moet heel veel kilometers doen.

Manuel Van Waes 17:21
afbeelding van Manuel Van Waes

als antwoord op je opmerking normaal zit er een 8 tal jaren garantie op de batterij van elektrische auto
Maar als je de wagen na bijvoorbeeld 5 jaar wil verkopen dan weet de koper ook dat er een vermindering van vermogen is en hij maar 3 jaar fabrieksgarantie meer heeft en er dan als het tegenzit met een zeer dure herstelling zit
Als je dan de aankoop rekent na 5 jaar en pech hebt na die 3 jaar met de batterij er nog eens 15.000€ om tafel mag leggen dan zie ik dit zeker niet als een goede aankoop zowel nu als nieuw als later als tweedehands.
Maar elk zij mening hierover hé

this 13:03
afbeelding van this

Die vermindering na 5j blijkt toch zeer goed mee te vallen. Dus zo'n ramp vind ik het eigenlijk niet. En batterijen worden ook steeds goedkoper.

Manuel 14:07
afbeelding van Manuel

Tesla beweert nu dat ze tegen 2023 een wagen op de markt brengen dat ruim onder de 25.000€ zou kunnen kosten en met een veel goedkopere batterij ....afwachten zeker.
Denk als je nu een middenklasse elektrische auto zou aanschaffen je zeker in de komend jaren al veel meer concurrentie zal hebben met een ruimere actieradius en inderdaad goedkopere batterijen
De kat uit de boom zeker en nog wat afwachten zou ik zeggen

Edison 00:26
afbeelding van Edison

Eerst zien, dan geloven. De model 3 ging oorspronkelijk ook maar 35k kosten.
Kan ook zijn dat ze zonder BTW enzovoort bedoelen. In dat geval komt de finale prijs toch overeen met sommige andere bestaande elektrische wagens.

John 16:21
afbeelding van John

De batterijen zouden ook deel uitmaken van het chassis omwille van gewichtbesparing , zo geraakt hij verder op 1 batterijlading. Maar vervangen is dan weer een ander punt. De eerste generatie Tesla's zullen tegen dan oud genoeg zijn om te zien of vervanging nodig is, en ook betaalbaar is.

Uw reactie