Volkswagen maakt net voor het weekend bekend dat het een GTX-label aan het gamma zal toevoegen. Dat label wordt op de sportievere elektrische modellen gekleefd. Welke dan precies?
Wel, de ID.4 is het eerste model van Volkswagen dat ook als ID.4 GTX door het leven zal gaan. Daarmee vervolgt Volkswagen een lijn die het in 1976 opstartte met de GTI. Nadien kwamen nog de GTD voor de diesels en kreeg ook de plug-in hybride lijn een GTE-versie.
De ID4 is niet de eerste wagen waaraan je denkt als je bij Volkswagen een sportieve elektroauto zou gaan kiezen. Toch verkiest VW deze zelf boven de kleinere ID.3. Zijn het marketingtechnische redenen?
elektrisch vierwielaangedreven
Volkswagen geeft de ID.4 X alvast twee elektromotoren mee die beide aandrijving geven op een andere as. Daarmee is de ID.4 ook de eerste vierwielaangedreven elektrische Volkswagen. Wat het vermogen betreft is het voorlopig nog koffiedik kijken. Er doen geruchten de ronde dat de ID.4 GTX een vermogen van meer dan 300 pk zou krijgen maar die geruchten werden nog niet bevestigd. Zekerheid daarover krijgen we pas wanneer de ID.4 GTX wordt onthuld. Dat zal op 28 april zijn.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 6 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 7 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 11 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 16 uur geleden