Laadstationproducent Yeet! en tankstationgigant Maes slaan de handen in elkaar om de komende jaren meer dan 300 ultrasnelladers in België neer te poten voor elektrische auto's. Dat is een verdrievoudiging van het aantal snelle laadpunten dat vandaag reeds langs de Belgische wegen staat. De stations zullen een vermogen van 350 kW hebben.
In één klap marktleider worden voor snelladen in België, dat is het doel van Yeet! en Maes vandaag. Want beide bedrijven hebben een doorgedreven samenwerking uit de doeken gedaan. De komende jaren willen ze meer dan 300 ultrasnelladers voor elektrische auto's op Belgische bodem plaatsen. Ter verduidelijking; dat zijn sites met een vermogen van 350 kW en afhankelijk van de locaties meer dan één ultrasnellader.
262 tankstations maken de transitie
De samenwerking met Maes is een slimme zet van Yeet!. Het bedrijf krijgt daardoor de beschikking over een riant aanbod van tankstations. Maes baat namelijk 262 tankstations uit van onder andere ESSO, Shell en Maes. Maes voorziet de locatie, Yeet! investeert in de technologie, exploitatie en laat Maes delen in de winst. De Nederlandse scale-up investeert maar liefst 60 miljoen euro in het uitrollen van de zowat 300 snellaadpunten.
Op dit moment zijn er in België 8.482 openbare oplaadpunten. Amper 110 daarvan zijn snellaadstations (Ionity bijvoorbeeld). Eerder liet Yeet! al weten dat het contracten heeft afgesloten voor 100 oplaadpunten in ons land (onder andere aan het Sportpaleis, Flanders Expo, Nekkerhal en de Ethias Arena). Door de samenwerking met Maes komt het totaal dus boven de 400 stuks te liggen. De kans is dan ook reëel dat Yeet! de komende jaren marktleider zal worden op vlak van snellaadpunten in ons Belgenland. Op termijn droom Yeet! er van om een schaalbare oplossing aan te bieden die toelaat 20 tot 2000 parkeerplaatsen op één locatie van laadpunten te voorzien. En de EV-rijder, die vaart er wel bij, zolang de energievoorraad strekt natuurlijk.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden