De Volkswagen Groep zal de komende jaren hard inzetten op alternatieve aandrijvingen. Met een serieuze nadruk op elektrificatie. Al blijft er in het concern ook nog plaats voor de verbrandingsmotor. Zelfs nog na 2050. Waardoor VAG toch niet al haar eieren in één mandje legt.
In vette letters schrijft Volkswagen dat het met nog één nieuwe generatie verbrandingsmotoren zal komen en dat daarna de poorten open staan voor de elektromotor. Alleen klinkt die taal stoerder dan ze echt is, dat blijkt uit berichtgeving van Bloomberg die sprak met VW's strategy chief Michael Jost.
Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's. Volkswagen gelooft dus duidelijk in de elektrische auto maar wil de gekende verbrandingsformule niet zo maar in de vuilbak smijten. Een slimme bedrijfsstrategie.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 16 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden