De Europese autosalons komen onder steeds mee druk te staan en het eerste slachtoffer kan wel eens de Frankfurt Motor Show worden. Zelfs mensen achter de show twijfelen openlijk of er nog een toekomst is voor de zogenaamde "IAA".
Komt er in 2021 nog een autosalon van Frankfurt, dan zal dat serieus anders voor de dag moeten komen. Dat besluit wordt nu al getrokken na het salon van dit jaar. Het tweejaarlijkse salon kampte dit jaar met meer dan 20 automerken die wegbleven, lege zalen en een bezoekersaantal dat 20% lager lag dan bij vorige editie in 2017.
Salon van de weegloop
Meer nog, de automerken die nog wel aanwezig waren sneden sterk in hun budget. Zowel Mercedes als BMW deden het dit jaar met een stuk minder praal. Daarenboven werd het autosalon van Frankfurt geteisterd door duizenden demonstranten die de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren aan banden willen leggen.
Alles lijkt er op te wijzen dat het einde van het klassiek autosalon in zicht is. Bernhard Mattes, de grote baas van de Duitse autolobby VDA gaf trouwens zijn ontslag tijdens het autosalon van Frankfurt. En VDA, dat is verantwoordelijk voor de show. Waardoor het ons niet zou verbazen dat we in 2021 geen autosalon van Frankfurt meer tegen komen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 19 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden