Het heeft lang geduurd. Gisteren zagen we al de gelekte foto's, maar nu is de Mercedes-Benz CLS Shooting Brake dus helemaal officieel. De combi probeert een elegante lijn te combineren met meer dan genoeg bagageruimte.
De houten koffer slikt minstens 590 liter en met de achtertse zetels plat 1550 liter. Dat is niet zo veel als een E-klasse combi, maar lang niet slecht.
Onder de kap vinden we 4 motoren terug. Dieselen kan men met de CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY of de CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY. De 250 CDI is een 2.1 bitrubodiesel die 204 pk en 500 Nm levert. Daarmee sprint hij in 7,8 seconden naar 100 km/u. Ophouden doet hij pas bij 235 km/u.
Een trap hoger staat de CLS 350 CDI. De 350 is een 3.0 V6 turbodiesel die 365 pk en maar liefst 620 Nm levert. Daarmee sprint hij in 6,6 seconden naar 100 km/u. Ophouden doet de 350 CDI pas bij een gelimiteerde 250 km/u.
De "basis" benzine is de CLS 350 BlueEFFICIENCY. Dat is een atmosferische 3.5 V6 die 306 pk en 370 Nm voortbrengt. De sprint naar 100 km/u doet hij in 6,7 seconden. Ophouden doet hij evenees bij een gelimiteerde 250 km/u.
De topmotor is de CLS 500 BlueEFFICIENCY. Deze 500 is een 4.6 V8 biturbo die 408 pk en 600 Nm voortbrengt. De sprint naar 100 km/u doet hij dan ook in amper 5,3 seconden en hij is wederom gelimiteerd op 250 km/u.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden