Enkele weken konden we op Canvas nog zien hoe de vroegere Imperia fabriek staat te verkommeren. Allemaal vergane glorie, dat dachten we toen. Niets is echter minder waar, want het merk zal terug haar plaatsje claimen aan de sterrenhemel en stelde op het Autosalon van Brussel dan ook de Imperia GP voor aan het grote publiek. De GP ("Green Propulsion") is een hybride sportwagen en hiermee bouwt het merk voort op een oude traditie.
Onder de motorkap vinden we een 1.6-liter benzinemotor (212pk) en een elektromotor (136pk) terug. In zuiver elektrische stand doe je over een sprint naar de 100km/h 6 seconden. Roep je de hulp in van de benzinemotor, dan pitsen we nog 2 seconden extra van die tijd. De kilometer uit stilstand wordt afgehaspeld in slechts 22,5 seconden, wat een echte toptijd is. De mensen bij Imperia zijn niet bepaald van plan om over zich heen te laten lopen door concurrentie, laat dat zeker zijn.
Om nog sterker te staan is bijvoorbeeld voorzien dat de Imperia GP als enige hybride auto kan worden opgeladen via het net, vanuit een gewoon 220V stopcontact. In een vrij gunstige tijd van 4u30 is de Imperia GP volledig opgeladen. Ten opzichte van de ogenschijnlijk grootste concurrent, de Tesla Roadster, beschikt de Imperia GP wel over een beperktere autonomie (70km) als je volledig elektrisch rijdt. Qua prijs en prestaties komen beide modellen gevaarlijk dicht in elkaar buurt.
Qua design zit het best wel ok voor deze Imperia GP. De designers hebben goed gekeken naar de modellen uit het Wiesmann gamma, maar laat dat zeker geen nadeel zijn. Dat zijn immers bloedmooie en superexclusieve auto's die bijzonder goed in de markt liggen.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden