De snelste Gallardo ooit, die staat voorlopig nog mooi te blinken op de beursvloer in Frankfurt. Vraag naar de LP 570-4 Trofeo Stradale en men zal je meteen de weg wijzen naar deze super agressief gestilleerde Gallardo. De kenners zullen er ook enkele kenmerken van de vorig jaar gelanceerde Blancpain Super Trofeo waarnemen. Speuren we naar verschillen met de gewone Gallardo, dan vallen vooral de koetswerkpanelen uit koolstof vezel op.
Hierdoor hebben de Lamborghini ingenieurs het model zo'n 70kg lichter kunnen maken. De motor is nog steeds dezelfde 570pk sterke 5.2-liter V10. De sprint naar de 100 km/h duurt amper 3,4 seconden, zo'n 0,3 seconden beter dus. Schakelen gebeurt met een gerobotiseerde 6-bak.
Het sportieve karakter van de Trofeo Stradale wordt extra in de 'verf' gezet door middel van de 'rosso mars' genoemde koetswerkkleur. Wetende dat een gewone Gallardo al dik 180.000 euro moet kosten, moet je niet verschieten dat deze speciale gelimiteerde variant dik 2 ton zal kosten.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 8 uur geleden