Officieel: XPENG G6 is alweer hun tweede elektrische SUV (2024)

XPENG G6 2024

XPENG mag dan nog maar pas door verdeler Hedin Automotive op sleeptouw genomen zijn in ons land, maar het Chinese merk blijft niet bij de pakken zitten. Zo onthult het alweer zijn derde model: de G6. Dat is een elektrische SUV van Tesla Model Y-formaat, en dit is wat je ervoor over moet hebben!

Begin dit jaar kwam Hedin Automotive met opvallend nieuws naar buiten: het ging een gloednieuw, Chinees merk gaan verdelen in ons land. Dat merk luistert naar de naam XPENG en beginnen deden ze meteen met twee modellen: de P7 en de G9. Amper vier maanden na datum is het alweer tijd voor een derde modelletje, en dat kan wel eens een interessante worden voor onze markt.

DRIE UITVOERINGEN

Deze XPENG G6 is namelijk een elektrische SUV van Tesla Model Y-formaat. Hij wordt hier verkrijgbaar in drie uitvoeringen waarvan de basisversie al een WLTP-rijbereik van 435 kilometer uit een accupakket van 66 kWh haalt. Daarboven staat de G6 RWD Long Range met een 87,5 kWh-batterij en een rijbereik van 570 kilometer en tot slot is er een AWD Performance-versie met twee motoren en dezelfde accu. Die laatste brengt maar liefst 476 pk naar zijn vier wielen goed voor een 0-naar-100-tijd van 4,1 seconden. De RWD Standard Range doet datzelfde sprintje in 6,9 seconden dankzij 258 pk en de RWD Long Range in 6,7 seconden dankzij 286 pk.

XPENG G6 2024

Wat betreft uitrusting is de XPENG G6 standaard goed voorzien. Van 20-inchvelgen met Michelin-banden tot een groot glazen panoramadak en van verwarmde en met kunstleer beklede stoelen tot een 960W-audiosysteem met 18 speakers, je krijgt het allemaal meteen mee. Alsof dat nog niet genoeg is, biedt de G6 ook een warmtepomp en de mogelijkheid om andere apparaten van stroom te voorzien dankzij Vehicle-to-Load-technologie. Wat kan je dan nog toevoegen, vraag je je af? Wel, een elektrisch uitklapbare trekhaak en verschillende exterieur- en interieurkleuren bijvoorbeeld.

XPENG kleeft meteen ook prijzen op zijn nieuwe G6. Zo haal je de goedkoopste RWD Standard Range in huis vanaf 42.990 euro waarmee hij zo'n 3.000 euro minder duur is dan de basis-Tesla Model Y, terwijl hij nagenoeg even ver komt op een volle accu en precies even snel accelereert. Het mag dus duidelijk zijn waar deze XPENG zijn pijlen op richt...

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws