Na de zomer wordt de oude 2 liter Volkswagen pompvertuiver vervangen door hun eigen commenrail 1.8 liter DI-D. De nieuwe krachtbron beschikt over 136pk en 280Nm aan koppel. Dat is 4pk minder en 40 Nm minder dan de VW motor. De voordelen van de nieuwe diesel zijn dat de motor aan de euro 5 norm voldoet, dat de 1.8 in ons land(België) fiscaal vriendelijker is, en dat de nieuwe commenrail een stuk minder rumoerig zal zijn. Hoe die 2.0 TDI presteert kan je natuurlijk nog altijd terugvinden in ons uitgebreid testverslag.
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 50 min geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 15 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 20 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 23 uur geleden