Na het afspringen van de deal tussen Hawtai en Saab kwamen de heren van Pang Da op de proppen. Zij tekenden een intentieverklaring voor het kopen van Saabs ter waarde van dertig miljoen euro. Daarmee zou Saab de productie kunnen hervatten en de eerste toeleveranciers kunnen betalen. Maar de deal omvatte meer. Pang Da zou namelijk 24 procent van Saab innemen voor een extra 65 miljoen euro, en voor dat laatste had Pang Da nog de goedkeuring van, onder andere, de Chinese overheid nodig. Die goedkeuring zou er volgens een Chinees agentschap niet komen. Met andere woorden, de Chinese overheid verbiedt Pang Da een belang in Saab te nemen. Het gevolg voor Saab op de beurs was dan ook enorm.
Via AB.nl
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 15 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 19 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden